Callens is klaar voor de toekomst. De specialist in industriële warmte- en luchttechnieken onderging een totale rebranding en maakte van de gelegenheid gebruik om zijn interne en externe communicatie te boosten. Wij schreven mee aan dit crossmediale succesverhaal.

Rebranding van A tot Z

Callens & EMK wordt Callens. De naamsverandering was voor de Belgische marktleider in industriële warmte- en luchttechnieken de aanleiding om zijn corporate image een nieuw elan te geven. Helemaal ons ding. We stileerden het logo en stroomlijnden de huisstijl. Alle documenten (visitekaartjes, briefpapier, e-mailtemplates …) kregen het nieuwe Callens design.  Net als de wagens, de werkkledij en… de fietsbroeken. Wij leidden de rebrandingsoperatie van A tot Z in goede banen en zorgden dat iedereen zich betrokken voelde. Hoe we dat aanpakten?

 

Spanning creëren

Ruim voor de lancering van het ‘nieuwe Callens’ verspreidden we teasende boodschappen in de sociale media. We postten filmpjes en berichten op de Facebookpagina van het bedrijf die aankondigden dat er iets belangrijks op til was. Met succes: de video’s en berichten werden veelvuldig bekeken en gedeeld. Zo triggerden we medewerkers en klanten en creëerden we een buzz rond de nakende rebranding. De aftelklok die op de zijkant van het bedrijfsgebouw prijkte, voedde de geruchten nog meer.

Nieuwe website

Ondertussen was ons webteam druk in de weer met de voorbereiding van de nieuwe website. We tekenden een overzichtelijke structuur uit en pasten het design aan de nieuwe huisstijl aan. We herwerkten de content, integreerden video’s en infographics, en gaven extra ruimte voor de mensen achter het bedrijf. De medewerkers - en hun projecten - kregen een prominente plaats op de site. Om hen nog trotser op hun werk te maken en het groepsgevoel te versterken, gaven we hen zelfs een eigen naam: Calliërs, een knipoog naar de strijdlustige Galliërs.


 

Magisch
lanceringsevent

De onthulling van het nieuwe corporate image vond plaats tijdens een lanceringsevenement voor de werknemers en hun familie. Ons eventteam maakte er het absolute hoogtepunt van de rebrandingcampagne van. Geïnspireerd door het thema ‘Let the magic happen’ toverden we het bedrijfsterrein in Waregem om tot een magisch dorp, met springkastelen voor de kinderen en entertainment voor de volwassenen. We gaven ook de catering een originele toets met gepersonaliseerde cocktails en foodtrucks.

Na de show van tv-goochelaar Nicholas volgde een flitsende timelapse movie over de geschiedenis van Callens. En dan was het eindelijk zover en verscheen het nieuwe Callens logo op het grote led-scherm. Applaus van alle Calliërs, waarna het feest pas goed op gang kwam (met dank aan een stomende dj-set van de CEO). Kortom, het event was de kroon op het werk van een magische crossmediale campagne en het begin van een nieuw verhaal. Maar dat vertellen we u graag later, in een van de volgende nummers van Update.