AEG, de gekende producent van elektro- en huishoudtoestellen, opende vorig jaar in Brussel een nieuwe showroom. Zowel consumenten als AEG-dealers kunnen er hun hart ophalen en het volledige gamma mét persoonlijk advies komen ontdekken en vergelijken.

Wij mochten het virtuele traject ervan in goede banen leiden. 

Virtuele showroom

De opening van de nieuwe showroom van AEG in Brussel leek ons een mooie opportuniteit om de klant al op voorhand en van thuis uit de mogelijkheid te geven binnen een kijkje te nemen. We wilden met de virtuele showroom een ware ‘digital customer experience’ creëren. Om dit te realiseren, bekeken we eerst de grondplannen van de showroom en bepaalden we welke zones en hotspots we daarvoor in kaart moesten brengen.

Check de site op aeg.be

Dronevlucht in 360°

Tijdens ons bezoek aan de showroom maakten we met een mini-drone een dynamische, flitsende film. Samen met een knap staaltje 360° fotografie brachten we alle op voorhand bepaalde zones en hotspots in beeld. Na de dronevlucht en het trekken van de foto’s integreerden we al het materiaal op de website tot een knappe virtuele tour. We voorzagen ook telkens informatieve content bij de beelden. Op die manier kan de consument zelfstandig door de verschillende zones (koken, care, taste en wellbeing) wandelen. 

Met een drone en 360° fotografie brachten we de hele showroom dynamisch in beeld.

Creatieve communicatietools

Social media campagne

D'M&S werkte ook diverse communicatietools uit die door AEG werden ingezet in hun mediacampagne. Social media posts voor Facebook & Instagram, maar ook dynamische HTML5- en reponsive banners. Deze werden netjes geactiveerd binnen de doelgerichte campagnes.