2 minuten

Merken (opnieuw) in de markt zetten, naamsbekendheid vergroten, meer betrokkenheid genereren bij de juiste doelgroepen … Met de juiste pr-en perscommunicatiestrategie en vooral met de juiste woorden en het juiste verhaal, doet D’M&S pers & pr uw merk (her)leven! We create buzz en dat hebben klanten als Aminolabs en Compass Group Belgium aan den lijve ondervonden.

Aminolabs: groei in de kijker

Aminolabs ontwikkelt en maakt voedingssupplementen voor gerenommeerde health- en sportvoedingsbedrijven. Na 2 recente overnames is het Hasseltse bedrijf uitgegroeid tot Europees marktleider in proteïnevoeding. Een feit dat we graag in de kijker zetten. Bij het grote publiek, maar vooral bij financiële experts. Ons pers & pr-team ontwikkelde een strategische content-insteek, die we uitrolden via persberichten en posts op social media. We stonden niet alleen in voor de creatie van de content, maar ook voor de verspreiding en coördinatie ervan. 

Wat met de mediareturn?

Dankzij de doelgerichte aanpak van ons pers & pr-team pikten onder meer De Tijd en L’Echo het verhaal van Aminolabs op. Maar Aminolabs was begin februari ook het onderwerp van een nieuwsitem op Kanaal Z/Canal Z, dé financiële televisiezender van België.

Compass Group Belgium: positieve branding met nieuwswaarde 

Foodservicespecialist Compass Group Belgium maakt deel uit van een internationale groep die foodservice op maat aanbiedt in 50 landen. De groep gaat niet alleen voor zijn professionele klanten zoals bedrijven, scholen en zorginstellingen tot het uiterste, maar ook voor zijn 2000 werknemers. In februari 2018 riep het Top Employers Institute de cateringgroep dan ook uit tot Top Employer. Een titel die Compass Group Belgium erkent als een uitmuntende werkgever en dat als enige binnen zijn sector. Dit belangrijke nieuws is de ideale aanleiding om de naamsbekendheid van Compass Group Belgium een boost te geven bij stakeholders in zijn markt. Ons pers & pr-team ontwikkelde een persstrategie, stelde een perslijst op, schreef persberichten toegespitst op de verschillende doelgroepen, zorgde voor een maximale persverspreiding en volgde de perscontacten op, o.a. via telefonisch contact met geselecteerde journalisten. Compass Group Belgium ondersteunde de offline persaanpak bovendien met een social mediacampagne.

Wat met de mediareturn?

De gespecialiseerde pers pikte het nieuws over Compass Group Belgium vlotjes op. Het professionele vakblad Horeca Magazine, de vaksite Food Services, het financiële vakblad CFO magazine en HealthCare Magazine, het tweemaandelijkse blad voor managers uit de ziekenhuis- en zorgsector ... Deze én meer media besteedden uitgebreid aandacht aan Compass Group Belgium en droegen zo bij aan de naamsbekendheid en positieve branding van Compass Group Belgium.