Vogelbescherming Vlaanderen schiet in actie

0 minuten

Activerende campagne

In Vlaanderen zijn heel wat privéterreinen als jachtgebied ingekleurd. Vaak zonder toestemming of medeweten van de eigenaars, en met alle risico’s van dien voor de veiligheid van de bewoners. Vogelbescherming Vlaanderen wilde die problematiek aankaarten bij het grote publiek en mensen aanzetten om ertegen te reageren. Wij zetten onze schouders onder dit initiatief en bedachten het concept voor een opvallende campagne.

Confronterende beeldvorming

Het idee dat een tuin, bos of weiland haast ongemerkt ‘een speelterrein voor jagers’ kan worden, inspireerde ons tot een confronterend beeld: een lieflijk houten speelgoedeendje dat recht in de loop van een jachtgeweer kijkt. Een situatie waar niemand op zit te wachten en dus de perfecte visual om de burger wakker te schudden en in actie te laten schieten.

Wie vandaag wil weten of hij onbewust op een jachtterrein woont, kan zich sinds kort aanmelden op de actiewebsite www.schietinactie.be. Via Facebook en Twitter kunnen ook ervaringen met onregelmatige jachtpraktijken worden gedeeld en de eis voor correcte en transparante jachtplannen worden gesteund.

Het beeld met de vreemde eend in de bijt was ondertussen al te zien in een advertentie in De Standaard en kon meteen op de nodige persbelangstelling rekenen.

Meer over dit project leest u binnenkort in Update Magazine, het reclamemagazine van D’M&S.