NSE de baan op met nieuwe website

1 minuut

North Sea Express (NSE) is een Belgisch vervoersbedrijf dat vanuit de haven van Zeebrugge al meer dan 30 jaar internationale transporten en distributieopdrachten verzorgt. Met zijn nieuwe website schakelt het zijn online marketing in een hogere versnelling.

Optimale usability

Overslag, transport en distributie van goederen over de weg, via de haven van Zeebrugge, is de core business van NSE. Daartoe beschikt het over alle accommodatie en een uitgebreide vloot van trucks en trailers. Het rollend materieel wordt ook verhuurd én te koop aangeboden. En dat laatste is uniek in de sector. De nieuwe website zet al die diensten vandaag extra in de kijker. Op de homepage ziet de bezoeker nu in één oogopslag wat NSE te bieden heeft. Dankzij de duidelijke structuur en een heldere navigatie vindt hij zo zijn weg naar de juiste informatie. Op het vlak van usability scoort de site dus optimaal. De vele links en calls to action sturen gebruikers daarbij nog meer in de goede richting.

Sterke content, hoog rendement

Een site die gevonden wil worden in Google en de andere zoekmachines moet naast een gebruiksvriendelijke structuur ook een sterke en up-to-date content hebben. NSE heeft daar dan ook extra werk van gemaakt. Alle pagina’s kregen inhoudelijk een volledige makeover. De teksten werden daartoe herwerkt en geschreven in functie van het transparante stramien dat we voor de site hadden uitgewerkt. Op elke pagina zetten we bezoekers bovendien aan om voor meer informatie een afspraak te maken. Conversieoptimalisatie is nu eenmaal een must om leads te genereren. En het rendement van de site verhogen, was toch een van de belangrijkste doelstellingen.

Webshop voor trucks

NSE verhuurt zijn materieel niet alleen. Het biedt zijn nearly new trucks ook te koop aan. Bedrijven kunnen daarvoor terecht in de webshop en die is vandaag naadloos in de nieuwe site geïntegreerd. 

Nieuw logo inspireert design

Last but not least hebben we ons voor de stijl van de website ook een stukje laten inspireren door het nieuwe logo dat we eerder voor NSE hadden ontworpen. De origami meeuw, een verwijzing naar de roots en de ‘the sky is the limit’ mentaliteit van de transportonderneming, bepaalde zo mee de luchtige look & feel van de website.  

Focus op locatiefotografie

Een website technisch op punt stellen en marketingwise laten scoren is één ding. Een site er aantrekkelijk laten uitzien een ander. Daarom stuurden we er onze fotograaf op uit om de nieuwe gebouwen en het rollend materieel van NSE fris en eigentijds in beeld te brengen. De beelden werden mooi in het no-nonsense design ingepast en geven de website net dat tikje extra.  

Benieuwd hoe we de online marketing prestaties van NSE meer power hebben gegeven?
Kijk op www.nse-transport.be. Bent u ook toe aan een boost van uw online marketing?
Contacteer ons. Wij helpen u graag voort.