Koddaert opent terminal in stijl

0 minuten

Een unieke gebeurtenis

Het gebeurt niet elke dag dat in de haven van Zeebrugge een loods van 20.000 vierkante meter in gebruik wordt genomen. Voor Koddaert, wereldwijd een begrip in tweede keus staal, was het evenwel een pure noodzaak. Door de toename van de handel in staalrollen was de thuisbasis in Koekelare te klein geworden.

In samenwerking met Verbrugge Terminals vond de staalhandelaar de perfecte locatie, midden in het logistieke hart van West-Vlaanderen.

Officiële opening met cachet

De opening van de nieuwe terminal in Zeebrugge mocht met het nodige tromgeroffel worden aangekondigd. Samen met onze persafdeling Pressworld werkten we daarom eerst een persstrategie uit. Via selectief uitgestuurde mails, remindermails en een calling-ronde wisten we zo de interesse te wekken bij de pers.

Ondertussen waren, naast journalisten, ook de zakenrelaties van Koddaert en Verbrugge Terminals uitgenodigd voor de officiële persvoorstelling op woensdag 17 juni in de namiddag. Om de meer dan 250 genodigden in stijl te ontvangen, had D’M&S Events de gigantische loods met het nodige cachet ingedeeld in een receptieruimte en auditorium. De gasten werden persoonlijk ontvangen door de ceo’s van Koddaert en Verbrugge Terminals, waarna hostesses hen de zaal in leiden.

Na een korte drink volgden de gebruikelijke toespraken en de presentatie van de nieuwe online veilingmodule en -app. Hiervoor hadden we een verhelderende video gemaakt.

Daarna was er gelegenheid tot interview tijdens een persmoment. Dat vond plaats in een speciaal daartoe ingerichte press corner. De opening werd gepast afgesloten met een culinair verfijnd walking dinner. Bij het verlaten van de site kreeg iedereen ten slotte een goedgevulde goodie bag mee naar huis, met onder andere het persdossier, enkele gadgets en extra informatie over de twee ondernemingen.

Waardevolle return

En wat leverde dit alles op? Nog de avond zelf zond de regionale zender Focus-WTV een tv-reportage uit. De dagen daarna verschenen redactionele bijdragen in de kranten Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Laatste Nieuws én besteedde Radio 2 een nieuwsitem aan het evenement. Verwacht wordt dat ook verschillende vakbladen een verslag van de opening zullen publiceren.

De investering in een verzorgde persvoorstelling bracht evenwel niet alleen free publicity op. Het bevestigde bij alle aanwezigen ook het sterke en betrouwbare imago van de onderneming. Opdracht voor ons (pers-, online-, publishing- en eventteam) meer dan geslaagd, dus.

Voor een impressie over dit evenement, bekijk de video.