Eternit etaleert z’n assortiment in vernieuwde stijl

Visitekaartje

De productbrochure als visitekaartje dat deuren opent en het klantvertrouwen wint: zo’n belangrijke tool verdient de nodige aandacht en zorg. Eternit vond dat de tijd rijp was om de folder op te blinken. Met een nog grotere focus op stijlvolle beelden en een aantrekkelijk design moest klant en prospect overtuigd worden van de hoogwaardige productkwaliteit – in het Nederlands en Frans.

Twee brochures, twee stijlen

Het aanbod van Eternit richt zich op twee specifieke markten: de landbouwtoepassingen en de industriële panden. Voor beide doelgroepen werd een brochure ontwikkeld, die met eigen accenten optimaal werd afgestemd op de ontvanger.

Zo kreeg de brochure voor de agrosector een persoonlijke touch mee met portretten van landbouwers in hun werkomgeving, aangevuld met overtuigende quotes. Sfeervolle beelden van het landbouwleven werden afgewisseld met functionele productillustraties, waardoor er een mooi evenwicht ontstaat tussen informatiegaring en leesgenot.

Aangename mix

De brochure bestemd voor de industrie is neutraler van toon, waarbij vooral ingezoomd werd op utiliteit en functionaliteit voor eigenaars van industriële panden. In zowel beeld als tekst overtuigt Eternit de lezer van zijn professionaliteit en deskundigheid. In beide brochures werden de troeven per productietype netjes opgesomd en werden  pictogrammen gebruikt die de kwaliteiten van het assortiment in één oogopslag bevattelijk maken. Met grijstinten voor een moderne look, een aangename mix van beeld, tekst en praktische gebruiksvoorbeelden én een doordachte structuur vertelt Eternit zijn verhaal in het perfecte decor.