De zachte kant van Deceuninck

Denken aan de toekomst

Iedereen die bouwt of renoveert weet dat een degelijke isolatie een serieus bedrag kan uitsparen op de energiefactuur. Deceuninck biedt daarom verschillende raam- en deuroplossingen die de koude helpen buiten te sluiten en de woning binnen lekker warm houden.

Bij D’M&S zijn we de klanten van Deceuninck een stapje voor en kijken we volop in de richting van de toekomst. Isoleren is immers denken aan een betere wereld voor de volgende generaties. Vandaar het creatieve concept dat (ver)bouwers die oog hebben voor de toekomst van onze kinderen maximaal moest aanspreken.

Zachte communicatie

Een überschattige knuffelbeer omhelst een huis dat optimaal geïsoleerd wordt dankzij het schrijnwerk van Deceuninck. Met dat vertederende beeld zetten we op een zachte en aantrekkelijke manier de kwaliteiten van de pvc-profielen in de kijker. Het beertje verwerkten we in alle Batibouw-communicatie, van de brochures tot de advertenties. Het stond centraal op de stand en trok de aandacht op leaflets en ander printmateriaal dat tijdens de bouwbeurs werd verspreid (bv. de Deceuninck krant).

Nationale radiocampagne

In de weken na Batibouw hielden we de aandacht voor de 'superisolerende en gekleurde ramen en deuren' hoog met een intensieve nationale radiocampagne. De spotjes moesten vooral de naamsbekendheid van Deceuninck ondersteunen en de traffic naar de verdelers, de Preferred Partners, versterken. De Franstalige radiospot was te horen op het populaire Radio Contact, de Nederlandstalige commercial stond geprogrammeerd op de VRT-zenders MNM en Studio Brussel.

Meer over het hartverwarmende effect van de campagne leest u ook in Update.