Amplifon laat van zich horen

Passie voor het gehoor

Amplifon heeft 150 hoorcentra verspreid over heel België. Klanten kunnen er terecht bij professionele audiologen voor een hoortest en discrete oplossingen op maat.

Om de grote passie van de Amplifon experten voor hun vak bekend te maken, lanceerden we in maart een campagne onder het motto ‘Uw gehoor ligt ons nauw aan het hart’. Met een love-gebaar en een beeld van twee mensen die zichtbaar van het leven genieten, drukten we mensen op het hart dat het de moeite loont meer zorg te dragen voor hun gehoor en zich tijdig te laten testen. Gratis. Bij Amplifon. Want, hoe eerder gehoorproblemen kunnen worden opgespoord, hoe beter en makkelijker de juiste oplossing kan gevonden worden.

Activerende campagne

Het campagneconcept wordt stap voor stap uitgerold. Via raamstickers, bijvoorbeeld, die mensen uitnodigen een Amplifon hoorcentrum binnen te stappen. Of via advertenties, een direct mailing en een huis-aan-huis bedeelde folder die de boodschap klaar en duidelijk overbrengen naar het grote publiek. Centraal daarin staat telkens het aantrekkelijke aanbod voor een gratis hooranalyse.

Het uiteindelijke doel is dan ook meer afspraken te genereren en meer bezoekers naar de Amplifon hoorcentra te krijgen. In het verlengde van deze communicatie wordt eveneens de bestaande tv-spot aangevuld met dezelfde call to action.

Klinkende persactie

Naar aanleiding van de Internationale Dag van het Gehoor op donderdag 3 maart ll. stuurden we ten slotte ook een persbericht de wereld in. Daarmee wilde Amplifon aan de hand van de resultaten van een recent verschenen onderzoek de consument waarschuwen voor de gevolgen van blootstelling aan te veel lawaai. Het bericht werd dankzij de zorgvuldige mediaselectie opgepikt in verschillende online en offline publicaties en gaf zo de campagne nog meer weerklank.