Al gestart met Instagram ads? 5 redenen om er vandaag in te vliegen!

1 minuut

1.    Géén Instagrampagina nodig

Instagram werd opgekocht door Mark Zuckerberg (& dus door Facebook). Dit betekent dat je met je Facebookpagina tegelijkertijd kan adverteren op Facebook en Instagram. Je hoeft alleen een Facebookadvertentie aan te maken en deze ook te verspreiden naar Instagram. Zo kan je eenvoudig testen of je met dit kanaal jouw doelgroep bereikt, zonder meteen een nieuw kanaal te moeten onderhouden! 

2.    Ook carrousels

De carrousels zijn al een succes op Facebook. En ja, ze zijn ook beschikbaar voor Instagram. Zo zet je eenvoudig 5 producten in de kijker, gelinkt naar 5 verschillende URL’s. Ideaal voor webshops!

3.    Ga voor videomarketing

Video wordt alsmaar belangrijker op social media. Op Instagram heb je zelfs 2 mogelijkheden om aan videomarketing te doen. Je kan video’s plaatsen op je eigen pagina, die dus op de startpagina terechtkomen van de surfers. Maar dit kan ook op je “verhaal”. Je weet wel, die bolletjes bovenaan je startpagina, die Instagram een beetje overgenomen heeft van snapchat ;).

4.    Jong en hip publiek

Wil je eens een nieuwe doelgroep proberen? Dan is Instagram je kanaal! Hier vind je tieners, twintigers, prille dertigers en hipsters die houden van mooie plaatjes. Zorg gewoon dat je zelf ook beschikt over mooie foto’s, anders hoor je er niet thuis.

5.    Denk in hashtags

Je hoeft zelfs geen zinnen te kunnen schrijven om op Instagram aanwezig te zijn, kernwoorden en hashtags zijn voldoende! Instagrammers zoeken actief naar plaatjes via hun favoriete hashtags. Zorg dus voor passende hashtags op je bericht! En ja, dat mogen er wel wat meer zijn, gemiddeld 6! Populaire hashtags zijn #throwbackthursday (#tbt),  #foodie,  #thegoodlife #sorrynotsorry, #picoftheday én natuurlijk #selfie.
Ook populair zijn hashtags gebaseerd op het woord “instagram” zoals  #latergram, als je een foto niet meteen post, of #instadaily, #instagood, #instafood … 
Vat dus je foto samen in hashtags!

Ga zelf ook eens op zoek via de hashtags en wie weet, vind je wel inspiratie voor je bedrijf