Ben je als bedrijf vertrouwd met Instagram? Dan heb je je account waarschijnlijk al overgezet naar een Bedrijfsaccount en post je wel eens een Story. Wil je er nog meer uithalen? Volg dan deze 5 tips.

Post niet enkel Stories, maar ook Highlights

Instagram Stories vind je bovenaan je account. Deze Stories tonen een video of foto aan je doelgroep. Je verhaal verdwijnt na 24 uur, dus alles blijft heel actueel. Je beste Stories kan je nu ook ‘highlighten’. Highlights blijven staan op je account tot jij ze zelf verwijdert. Ze krijgen een vaste plaats bovenaan je account. Je kan ze bovendien indelen per categorie.

Zo kunnen volgers bij de eerste kennismaking met je account onmiddellijk zien welke leuke video’s of foto’s jij de voorbije maanden hebt gepost. 
 

Webshop? Tag je producten in je posts

Heb je een webshop? Dan kan je, net als op Facebook, je producten taggen in je posts. Door op een post te klikken, komen mensen meer te weten over inspirerende producten van hun favoriete merken. Dat vergroot de kans op conversie.

Let wel: de Product Tag Tool is niet voor iedereen beschikbaar. Je moet ze aanvragen op Instagram en krijgt pas goedkeuring voor Shoppen op Instagram als je bedrijf en account aan een aantal vereisten voldoen. Lees dus eerst even dit

Gebruik geen random hashtags

Hashtags gebruiken in je post? Da’s niks nieuws! Hashtags maken het eenvoudiger om jouw account te vinden. Hou wel rekening met deze richtlijnen.

  • Gebruik maximaal 5 hashtags per post.
  • Kies relevante hashtags. Met deze tool kan je hashtags terugvinden die vaak gebruikt worden in een bepaalde niche of hashtags waar je al zelf bent opgekomen. 
  • Maak gebruik van trending-hashtags. Je vindt ze onder andere hier. Dit helpt om je post nog meer in de kijker te zetten bij mensen die vaak naar de hashtag zoeken.

Wist je trouwens dat je hastags kunt gebruiken in een Instagram Story? Wanneer surfers naar een hashtag zoeken, kunnen ze direct ook de Story bekijken. Da’s interessant om je evenement of productcampagne extra in the picture te zetten.

Kies voor een verificatiebadge

De verificatiebadge al gespot? Dit vinkje staat naast de naam van het Instagram-account en verzekert je ervan dat dit de authentieke account is van een bekende persoon of het (internationale) merk dat het account vertegenwoordigt.

Vroeger kon je enkel via het Media Portaal een verificatieaanvraag sturen. Dat portaal is enkel toegankelijk voor reclamebureaus of grote adverteerders. Vandaag kan je zelf een aanvraag doen om je account te laten verifiëren. Daarvoor moet je dan wel de identiteitskaart van de beheerder van het account opladen. Daarna gaat Instagram na of jouw account van publiek belang is en of er risico’s op nepaccounts zijn.

Tag je zakenpartners

Werk je samen met een bedrijf of influencer? Tag ze dan in je post als ‘partner’. Je volgers krijgen dan een ‘Partnership with (account)’ melding te zien bovenaan de post, met een link naar het account van je partner. Zo is de samenwerking voor iedereen duidelijk. 

Benieuwd hoe jij meer leads kan halen uit je Instagram-account? Vraag raad aan onze experts.