Meer awareness creëren en je leadership in the picture zetten? Over de grenzen heen? Dat deden we voor Soy&More met een goed getimede campagne die de reputatie van de Belgische producent van grondstoffen voor diervoeders internationaal versterkte. Al onze teams schoten mee in actie om Soy&More er in alle media te doen uitspringen.

De uitdaging: meer awareness, meer leads

Vorig jaar verbood de Europese Unie het gebruik van formaldehyde, een voor mensen mogelijk kankerverwekkende stof, in de behandeling van grondstoffen voor veevoeders. Spek naar de bek van Soy&More. De business unit van veevoederfabrikant Danis heeft immers een eigen procedé ontwikkeld waarmee het diervoedergrondstoffen zoals sojazaden op natuurlijke wijze (voor)behandelt. Zonder formaldehyde. Het geniet daarin een uitstekende reputatie en die wil het vandaag verder versterken om nog meer veehouders en diervoederfabrikanten in België, Nederland, Frankrijk en Duitsland voor zich te winnen.

Opvallende campagne promoot leiderschap

De aandacht trekken en brand awareness creëren? Dat doen we als digital creative agency met campagnes die tot de verbeelding spreken. Voor Soy&More bedachten we drie originele visuals. Het idee: Soy&More levert rundveehouders, kippenboeren en varkenskwekerijen wetenschappelijk onderbouwde natuurlijke grondstoffen waarvan de dieren zich goed in hun vel voelen. De beelden spreken voor zich...

Website krijgt meer dan een nieuwe look-and-feel

De drie conceptbeelden openen de vernieuwde website van Soy&More. Die hadden we een aantrekkelijke en dynamische look-and-feel gegeven en in een Drupal jasje gestoken om de prestaties en de user experience te optimaliseren. De content kreeg eveneens een update, en werd vertaald naar het Duits met het oog op het genereren van internationale leads.

Nog dit: dankzij anonymous lead tracking (GDPR-proof) kunnen we vandaag perfect zien welke bedrijven de website bezoeken. Waardevolle data waarmee we via remarketing potentiële leads tot een conversie verleiden (bv. een afspraak maken, een productsample aanvragen, een productfiche downloaden, …).

Video zet thought leadership extra in de spotlights

Helder en consistent communiceren is een must als je aan je reputatie wil bouwen en je positie van thought leader bevestigen. Daarom maakten we een korte animatievideo – met de campagnebeelden als eyecatcher – waarin we het natuurlijke procedé van Soy&More uitleggen. De explanimation video kan worden gebruikt op de website, de socials en in andere touchpoints (presentaties, beurzen, ...). Ideaal om hun expertise uit te dragen!

Onlinemarketing boost traffic naar website

De lancering van de website was het startschot van een intense onlinemarketingcampagne, een mix van awareness, always on, lead en remarketing. Gedurende 3 maanden was Soy&More niet weg te branden van de sociale media. Elke week plaatsten we enkele posts rond een bepaald thema om de producent, zijn producten en unieke procedé in de kijker te zetten, top of mind te houden en leads te genereren. De campagne mikte op Nederland, België en Frankrijk, maar werd vooral geboost in Duitsland. En natuurlijk doken ook hier onze campagnebeelden regelmatig op.   

Een flinke portie display advertising, Search Engine Advertising (SEA), Google Ads en e-mailmarketing deed de rest: zoveel mogelijk aandacht trekken en leads naar de website sturen met het oog op conversie. 

Soy&More trekt nieuwe lijn offline door

Naast een digitale boost zorgden we er ook voor dat Soy&More offline sterk voor de dag kwam. Zo staken we de productfiches en mapjes in de nieuwe stijl, fotografeerden we alle producten en ontwierpen we advertenties met de gekende conceptbeelden. Kwestie van Soy&More via álle kanalen als een toonaangevende leider met een solide reputatie in de markt te zetten.

En het resultaat?

Onze creatieve crossmediale aanpak viel fel in de smaak bij de internationale doelgroep van Soy&More. De reacties op de posts waren uitstekend. Het aantal websitebezoekers steeg sterk. En het doel om leads warm te maken voor een contactopname of download is meer dan geslaagd. Wordt vervolgd.