Hoe motiveren we opnieuw zoveel mogelijk mensen om deel te nemen aan de Quarry Life Award. Die vraag stelde cementproducent HeidelbergCement zich in de aanloop naar de derde editie van deze internationale onderzoekswedstrijd ter bevordering van de diversiteit in groeven. Ons antwoord? We bouwden voort op de vorige campagnes en gaven het online platform een make-over.

Never change
a winning team

Wat als een eerdere campagne overduidelijk aansloeg? Dan vinden we het warm water niet opnieuw uit, hoogstens filteren we er de onzuiverheden uit. Dat deden we ook voor de Quarry Life Award. Tot dusver riepen dieren zelf wetenschappers en studenten op om projectvoorstellen in te dienen. Dat leidde, in combinatie met call to actions als ‘Join us!’ en ‘Please participate’, ook nu weer tot veel enthousiasme.

Meegroeiend
onlineplatform

Informatie opzoeken en inschrijven doen de deelnemers op de Quarry Life Award-website. Die bestaat in maar liefst 13 talen en voor de jongste editie vergrootten we de usability met een verbeterd design en navigatie. Bovendien kunnen de deelnemers hun socialemediakanalen voortaan koppelen aan het onlineplatform en maakten we de wedstrijd optimaal toegankelijk, wereldwijd. Maximaal activeren en onzuiverheden uitfilteren, remember ...

Met een aansprekend concept en een activerende campagne geven we de doelgroep een flinke duw in de gewenste richting.