Het is een huizenhoog cliché, maar een aantrekkelijke website die lekker wegsurft, is in een digitale wereld goud waard. Dat heeft Poppies Bakeries goed begrepen. De nieuwe corporate website die we voor hen maakten ziet er dan ook heerlijk dynamisch uit en biedt de user een fijne experience. Tot in de webshop toe. 

Digitale upgrade 

Poppies Bakeries is geen onbekende voor ons. Enkele jaren geleden ontwikkelden we al de corporate website en hielpen de Belgische industriële bakkerij bij de uitwerking van de ‘Sweet Adventure’ employer branding campagne. Omdat de website een technische en stilistische upgrade kon gebruiken, én Poppies Bakeries er ook een e-commerce module in wilde integreren, schoven we opnieuw mee aan tafel. De koekjes stonden klaar. 

Nieuwe corporate website

Het doel van de upgrade was om de verschillende doelgroepen van Poppies Bakeries efficiënter te bedienen. Met 14 bakkerijen wereldwijd, meer dan 1300 medewerkers en een distributienetwerk in meer dan 64 landen, was het cruciaal dat de nieuwe website de omvang en kwaliteit van het aanbod weerspiegelde. De site is daarom vandaag beschikbaar in vijf talen (Nederlands, Frans, Engels, Duits en Spaans) en biedt meer inzicht in de productgroepen, het bedrijfsprofiel, de inzet voor duurzaamheid en de ‘Sweet Adventure’ jobopportuniteiten. Bezoekers vinden er nu ook makkelijker nieuws en updates terug over onder andere de evenementen waar Poppies Bakeries aan deelneemt. Maar er is meer.

Webshop voor koekjesverkoop

Specifiek voor Vlaanderen integreerden we in de site ook een e-commercemodule. In deze webshop kunnen scholen, verenigingen en sportclubs koekjes bestellen voor een koekjesverkoop. Zo genereren we via de site extra leads en bestellingen. De webshop blinkt uit in gebruiksgemak, met een minimale bestelhoeveelheid van 50 dozen, een veilige voorafbetaling via Mollie en de mogelijkheid een vooraf gekozen leveringsdatum aan te duiden. Andere nuttige content: prijslijsten, een FAQ, vrij te downloaden marketingmateriaal (bv. het logo van Poppies Bakeries, productfoto’s, een vooropgemaakte bestelbon, …) en een handige ‘Bereken je winst’-simulator. De webshop heeft, net als de rest van de site, een jonge en dynamische flair.

En dan nog dit…

Was het daarmee gebakken? Neen, we blijven ook de socials van Poppies Bakeries verder voeden met always-on content en posts om de ‘Sweet Adventure’ employerbranding-campagne top of mind te houden. Onze fotograaf ging daarvoor al leuke foto’s van medewerkers maken. In Nederland pakten we op diverse locaties dan weer uit met busaffichage. We denken nu eenmaal graag crossmediaal om merken te versterken. Niet enkel digitaal.