« Hoe kunnen we onze klanten nog beter informeren en ondersteunen in hun dagelijkse activiteiten? » Met die vraag kwam maalderij Dossche Mills naar ons toe. Als oplossing riepen wij het online bakkersplatform ‘My Dossche Mills’ in het leven. Dit platform informeert bakkers over de producten en diensten van Dossche Mills. D’M&S stond niet alleen in voor de ontwikkeling van het platform, maar ook voor het produceren van de video. Met deze tools, een beursstand en een poster, maakten we het online platform bekend bij het bakkerspubliek.

Performant online bakkersplatform

Onze developers realiseerden het online platform My Dossche Mills als module binnen de website, die alle informatie centraliseert. Hier hebben de aangesloten bakkers 24 uur per dag toegang tot een schat aan informatie waaronder een downloadcenter met productfiches en beeldmateriaal, nieuws uit de sector, meer dan 300 recepten en 1001 tips om hun zaak en producten in de kijker te zetten. Op het platform kunnen bakkers zich ook inschrijven voor de opleidingen & workshops die de Dossche Mills Academy organiseert. Het slimme systeem toont bovendien content die aangepast is aan het profiel van de klant.

Dossche Mills Academy

Bakkers zijn ondernemers en ondernemers zijn leergierig. Daar speelt Dossche Mills maximaal op in. In de Dossche Mills Academy kunnen bakkers zich inschrijven voor opleidingen & workshops zoals ‘Brood met pit’ en ‘Sociale media in de bakkerij’. Het gebruiksvriendelijke systeem stuurt automatische e-mails uit voordat er een sessie van start gaat en de bakkers kunnen zich registreren in 1 klik

 

Lancering met aantrekkelijke animatievideo

Om de aangesloten bakkers op de hoogte te brengen van de lancering van de nieuwe tool, ze wegwijs te maken in My Dossche Mills én om ze aan te sporen om in te loggen, kozen we voor een duidelijke animatievideo. Via deze explanimation spreken we de bakkers persoonlijk aan en laten we in woord én beeld zien wat de voordelen zijn van het online platform. We stuurden de klanten van Dossche Mills een e-mailing met de link naar de video en publiceerden de animatie ook op de website

 

Offline verspreiding van een brochure

Alleen online reclame maken voor het nieuwe platform, is niet voldoende. We besloten de klanten daarom ook offline te targetten en deden dit door het ontwikkelen van een aantrekkelijke brochure. De leaflet werd uitgedeeld op de vakbeurzen Bakkersvak 2017 en Bibac Plus én door de vertegenwoordigers verspreid. De helder vormgegeven folder legt kort en duidelijk uit wat de bakkers op My Dossche Mills kunnen vinden en hoe ze kunnen inloggen

 

Beursmateriaal voor Dossche-stand

Aangezien de lancering van My Dossche Mills gebeurde tijdens vakbeurzen verzorgde D’M&S ook de creatie van een beurswand op de Dossche Mills-stand. Op de stand ontvingen de bakkers de brochure en konden ze inloggen op het platform. Door een persoonlijke login aan te maken, maakten ze bovendien kans op een iPad. 

Meer referenties zien? Bekijk onze cases.