Na een geslaagde employer branding campagne en een succesvol programma voor Young Potentials (zie Update 59 en 60 of onze website), namen we recent ook de live communciatie van Clarebout, wereldspeler op gebied van diepgevroren aardappelproducten, onder handen. Een opdracht zo klaar als de olie waarin hun frietjes gebakken worden!

Meer awareness

Clarebout wilde meer awareness creëren rond hun merk en zich als aantrekkelijke werkgever in de kijker zetten om medewerkers te rekruteren. Mensen goesting doen krijgen voor een job met frietjes bovenop? Challenge accepted. Onze digital en creative teams gaven er een flinke patat op!

Originele promotie

Eerst presenteerden we verschillende ideeën voor offline promomateriaal op basis van de bestaande employer branding campagne. Na overleg met de klant werkten we enkele creatieve opties uit. Zo ontwierpen onze designers baches voor dranghekken, affiches, parasols en als zout op de frietjes een 3D-design van een frietzak voor bovenop promowagens. Die wagens lieten we verpakken in Clarebout rood en bestickeren met het logo om het merk nog meer in het oog te laten springen. Maximale stopping power gegarandeerd! De vuurdoop van het materiaal: de Vierdaagse van Duinkerke. Een wielerwedstrijd waar Clarebout trotse sponsor is van de bolletjestrui. Perfect timing met de komst van de nieuwe site in Duinkerke. Toeval? Zeker niet!

De opvallende promotietools sprongen de hele zomer in het oog op wielerwedstrijden en muziekfestivals.

Opvallende promotietools

Naast de frietwagens kon je deze zomer op events ook de Clarebout Potatoes spotten. Twee mechanische aardappelen van twee meter groot, ontworpen door onze designers. Met een mond die automatisch open en toe gaat, willen we mensen engageren om er aardappelen in te werpen. Ideaal om festivals, beurzen, sponsorevents, … onveilig te maken en de naams­bekendheid te vergroten. De kick-off vond plaats op Dranouter, Highlight Festival en Kidzfestival. Om al deze live communicatie kracht bij te zetten, loopt er op bepaalde momentums ook een employer branding radiospot in het Nederlands en Frans. Heb jij ‘m al gehoord?

Smakelijke online marketing

Om Clarebout ook online een boost te geven, communiceren we op de socials (Facebook, Instagram, LinkedIn) over de verschillende vormen van live communicatie. Die creatieve eventcontent wisselen we af met sterke employer branding posts. De call-to-actions? Check de jobwebsite die we eerder ontwikkelden!

Wat leverde deze digitale en creatieve aanpak tot nu toe op? Met honderden likes en tal van positieve reacties op social media was ook hier de live communicatie een grote hit. Het doel was om Clarebout als merk en werkgever in de kijker zetten en daar zijn we met glans in geslaagd!