Bouwonderneming Danilith hanteert sinds een jaar een nieuwe communicatiestijl. Een opgefriste huisstijl, tal van printtools, advertentie- en radiocampagnes en een gloednieuwe website later, is het tijd voor evaluatie. Heeft de analyse en optimalisatie van de marketing en communicatie de prestaties echt versterkt? Zeer zeker, zo blijkt.

Prestatieverhogende communicatie

Performance marketing. Het is ons stokpaardje geworden om de prestaties van een merk te versterken. Dat doen we via een driestappenplan: Plan, Produce, Perform. Stap 1: we analyseren de huidige situatie in detail. Hoe scoort een merk vandaag? Hoe ervaren klanten de communicatie? Stap 2: we tekenen de strategische krijtlijnen uit om de communicatie te verbeteren. Hoe kunnen we opvallen op de klassieke en nieuwe media? Hoe maken we van een event een belevenis? Stap 3: we brengen onze ideeën in de praktijk. Met offline- en onlinetools zetten we aan tot actie. Want dat is het finale doel: meer leads aantrekken en ze omvormen tot loyale klanten.

Slimme content marketing

De Danilith-website scoort almaar beter in de zoekmachines. Hoe dat komt? Door van de optimalisatie van de content een dagelijkse oefening te maken. De teksten werden herschreven op basis van relevante keywords en op elke pagina werden call-to-actions toegevoegd. Daarnaast creëert de up-to-date blog echte meerwaarde. Niet minder dan 17% van de bezoekers wordt zo rechtstreeks gegenereerd via de blogberichten.

Inspelen op bezoekersgedrag

De nieuwe website ging een jaar geleden de lucht in. Maar statisch werd hij allerminst. Performance marketing vraagt nu eenmaal een blijvende inspanning. Zo analyseren en monitoren we het gedrag van de bezoeker continu. Tot wat dat leidt? Een voorbeeld. Toen we de grote interesse voor de brochure en de kijkwoning opmerkten, was dat het sein om beide topics op de homepage in de kijker te zetten. Het gaf het aantal leads een nieuwe boost. Die leads volgen we ook van nabij op. Zodat bezoekers blijven terugkeren en uiteindelijk misschien wel overgaan tot een aankoop.

Performance marketing is een combinatie van analyseren, remediëren en creëren. Een winnende combinatie!