Op het vlak van influencer marketing is AEG niet aan zijn proefstuk toe. De producent van elektrische huishoudtoestellen is al langer overtuigd van de meerwaarde ervan in zijn marketingmix. Een update van hoe we ook de voorbije maanden met succes bleven influencen en hapklare content creëren.

Ambassadeurs aan het werk

Hoe trek je de aandacht van keuken- en kookliefhebbers? AEG zweert bij een beproefd recept: laat je ambassadeurs – een select kransje van topchefs hun kookkunsten met AEG-toestellen delen met een kleine, maar gepassioneerde groep van culinaire influencers; breng ze samen op een workshop of kookmoment waarop de chefs de foodies trakteren op de fijnste creaties; en pluk de vruchten van de buzz die de influencers vervolgens via hun kanalen genereren bij hun trouwe fans. Return on influencer marketing gegarandeerd.

Influencers delen ervaringen

Op de workshops die we recent bij chefs David Martin (La Paix**) en Filip Claeys (De Jonkman**) organiseerden, nodigden we een beperkte groep micro-influencers uit. Bewust, want we wilden een maximale beleving en dito impact creëren. Terwijl David Martin zijn Franstalige gasten vooral inspireerde met zijn gerechten en hen liet proeven van wat je allemaal kan met een AEG stoomoven, zette Filip Claeys zijn eerder Nederlandstalig gezelschap ook aan het werk. Tijdens en na beide kooksessies lieten de influencers hun volgers in heel België (and beyond) via Instagram volop meegenieten. En of hun berichten, reels, stories en filmpjes in de smaak vielen! Een van onze contentcreators was bovendien aanwezig en maakte van elke sessie een korte movie die AEG op de eigen sociale media postte.

 

Content van de chefs

Samen met de chefs maakten we nog een portie extra content in de vorm van korte receptfilmpjes. Witloof in hesp à la Martin of de visballetjes van Filip, alles recht uit de stoomoven? We blikten een hele reeks in die we verspreidden via de eigen kanalen van AEG én ter beschikking stelden van de influencers. Hapklare kwaliteitscontent waar hun volgers duimen en vingers bij aflikten.


Tot slot: AEG werkt niet alleen samen met David Martin en Filip Claeys. De producent heeft een rist chefs in de lade liggen die influencers kunnen inspireren en informeren. Zo zetten we volgens het vertrouwde recept ook al een sessie op met Michaël Sels, hoofddiëtist aan het UZ Antwerpen met een eigen tv-show op kookzender Njam! En er zijn nog genoeg andere ambassadeurs die we in de toekomst kunnen inschakelen om onze influencer marketing campagnes te voeden.

We blijven dus nog wel even influencen voor AEG.