Verkeer naar je website vanuit de Google zoekresultaten is goed om bezoekers tot klant te converteren. SEO is dus heel belangrijk als je gevonden wil worden. Mensen vertrouwen op wat Google hen aanraadt. Hou daarom rekening met deze tips als je je bedrijf hoog in de zoekresultaten wil krijgen.

Feed the spiders!

Om te beginnen gaat Google webpagina’s ‘crawlen en indexeren’. Hiervoor laten ze verschillende Googlebots los op het internet. Een Googlebot is een spider of webcrawler; een autonoom werkend computerprogramma dat het world-wide-web systematisch doorbladert. Door gebruik te maken van verschillende SEO technieken kan je hierdoor meer informatie doorgeven aan Google over je website.

Evalueer keywords

Gebruik Google Search Console om te kijken welke keywords het goed doen en je SEO-strategie eventueel bij te sturen. Google Search Console is een handige en gratis service waarmee je de aanwezigheid van je site in de zoekresultaten van Google kan bijhouden en onderhouden. 

Maak je site mobile friendly

Zorg dat je website mobielvriendelijk is. Zo kunnen gebruikers van je site snel navigeren zonder constant te moeten in- en uitzoomen. Je kunt een gratis analyse laten uitvoeren op deze pagina: https://search.google.com/test/mobile-friendly. Google vertelt je dan of je website mobielvriendelijk is en wat je kan doen om hem vlot te laden op mobiele apparaten.

Zorg voor een duidelijke structuur en navigatie

Zowel de Googlebots als bezoekers van je website verwachten een duidelijk menu, met beschrijvende termen (hou hierbij je keywords in gedachten!). Denk dus goed na over de structuur en navigatie van je website. Zorg dat je belangrijkste inhoud snel kan teruggevonden worden.

Schakel SEO experts in

Door je webpagina’s te optimaliseren behaal je met een minimale investering, een maximaal resultaat. Je laat de SEO-optimalisatie dan wel beter over aan de experts. Zij kunnen, na een analyse, vaak al met enkele kleinere aanpassingen je website beter vindbaar maken in Google.

Kies voor SEA

Je kan je site ten slotte ook ‘naar boven kopen’. Via het Google advertentieprogramma Adwords kan je bieden om bovenaan te staan. Let op: SEA is niet te onderschatten. Net zoals bij SEO moeten de ingestelde keywords overeenkomen met je website.

Benieuwd hoe je een toppositie in Google haalt? Onze online marketeers bekijken met welke SEO-strategie jouw onderneming de beste resultaten neerzet. Contacteer ons vandaag.